Este mediul online un spatiu virtual liber?

Este mediul online  un spatiu virtual liber?


Mediului online este perceput ca un spatiu virtual de comunicare nelimitat in care fiecare participant conectat se poate manifesta si exprima, poate oferi si primi informatie structurata de la ceilalti membri, isi poate manifesta interesul sau preferinta pentru un domeniu sau altul de activitate, are drept la opinie, are drept la replica, beneficiaza si ofera produse si servicii ce depasesc granitele comerciale clasice , se prezinta si se face cunoscut, primeste si transmite stiri, curiozitati, noutati , mondenitati.
A fost si este o prezenta “proaspata”, bine-venita in contextul accelararii si globalizarii comunicarii si extinderii pietii de consum de produse si servicii.
Prezentarea si promovarea unei firme, a unei companii sau  persoane , a unei afaceri, a ofertelor propuse de acestia, a beneficiilor acordate de acestia, unui numar mare de potentiali consumatori sau utilizatori a devenit astfel posibila la scara globala!
Impactul major, in acelasi timp “sensibil” , pe care mediul online il are asupra mediului social si de afaceri nu este de neglijat.
Acest impact poate fi pozitiv si in egala masura negativ!

Este sau poate fi, in acest context, mediul online un spatiul virtual definit ca fiind “liber”?
Exista constrangeri nestatutare in mediul online a caror respectare, sau nerespectare, poate influenta pozitiv sau negativ activitatea noastra?
Sunt necesare “reguli”, “Termeni si Conditii” impuse de administratorii acestui “spatiu virtual” , care sa guverneze o comunicare optima ,corecta si civilizata intre participantii comunitatii online?
Exista “un vid“ sau un exces de autocenzura ce ne prezinta nefavorabil celorlalti participanti?


Intrebari sensibile si raspunsuri la fel de sensibile pe care fiecare dintre noi ar trebui sa le avem in vedere atunci cand dorim sa comunicam ceva, despre ceva, cu cineva, in mediul online.

Seriozitatea, sinceritatea, exactitatea informatiilor furnizate, indeplinirea promisiunilor facute, decenta exprimarii, toate impun si definesc conduita participantilor activi ai comunitatii online si felul in care acestia sunt priviti de ceilalti membrii si de auditoriul tinta.
Aplicarea constanta a acestora “creioneaza” prestanta profilului participantului.
Este “cartea de vizita” a acestuia !
Cei ce nu le aplica si nu le respecta sunt penalizati cu indiferenta, insucces si defaimare de catre ceilalti membri ai comunitatii.
Asadar, este “imaginea” participantului  importanta?
Categoric “Da”!
Conduita acestuia este “cheia” succesului sau.