Inceputul Noului An Scolar

Inceputul Noului An Scolar

Un inceput plin de indoieli, de temeri pentru parinti si speranta pentru copii!
"Boboci" entuziasti intrand "cu dreptul" in clasa pregatitoare, curiosi sa-si cunoasca noii colegi, invatatoarea.Absolventi de ciclu primar sau gimnazial ce pasesc cu teama de schimbare in clasele gimnaziale sau liceale. "Experimentatii si rutinatii" liceeni abia asteapta sa-si revada colegii, sa interactioneze , sa socializeze. Toti vad in acest inceput o "lepadare" de perioada de izolare, parcursa cu greu , ce i-a marcat poate pentru totdeauna. Incertitudinea si-a sadit adanc samanta in sufletul lor.
Daca noi, adultii acestei "ecuatii", avem existenta contaminata de frica si nesiguranta, poate ar trebui sa limitam impactul pe care aceasta perioada a avut-o asupra lor, o intreaga generatie, si sa gasim solutii medicale, tehnice, de invatare, de socializare, educationale, prin care sa-i sustinem sa invete sa traiasca cu perspectiva unui viitor incert.
Au trecut aproape 6 luni de la inceputul acestei crize , din pacate reala si cu consecinte nefaste pe termen mediu si lung, cu finalitate incerta!

Inca bajbaim dupa solutii!
Infrastructura scolara este putin ofertanta in securizarea spatiului comun si a modalitatii de predare.
Timp comprimat, destul de putin alocat, aplicatii care ba merg, ba nu merg, intarzieri in procesarea informatiilor predate, personal didactic bine intentionat insa cu resurse si abilitati limitate de comunicare si predare la distanta, bugete si costuri deloc de neglijat pentru a achizitiona laptop-uri, tablete, desktop-uri , conexiune internet de buna calitate, parinti disponibili sau mai putin disponibili, mai mult sau mai putin potenti financiar si educational sa poata sustine un copil in procesul de invatare la distanta.
Subiect sensibil sunt copii din mediul rural sau din familii defavorizate carora prin acest sistem le sunt limitate si mai mult accesul la invatare, la evolutie, la iesirea din "clinciul" social in care s-au nascut fara speranta.
Toti acesti factori vor amprenta negativ educatia generatiei actuale si va impacta nefavorabil pe termen lung societatea.
Ramanem, asadar, captivi in propriile neputinte legate de un sistem ce refuza sa se adapteze noilor conditii, ce adopta solutii, proceduri de multe ori hilare pentru protectia copiilor si profesorilor in salile de curs si "polueaza" un sistem de invatamant din ce in ce mai putin performant ?
Poate ar trebui sa iesim cu totii din " bucla" de suficienta. Poate ar trebui sa nu mai luam decizii pripite.
Invatamantul are nevoie de un proiect real de reformare, de adaptare la noile "vremuri".