Anuntul, important in managementul afacerii?

Anuntul,  important in managementul afacerii?

Antropologic vorbind, atitudinea omului in raport cu alti membrii ai comunitati , a fost marcata de manifestarea fizica , gestica sau verbala a dorintei de a fi remarcat prin ce face, prin ce are , de a-si exprima dorinta pentru ceva, intentia de a schimba ceva, de a lua si de a da.
Prin strigat in spatiu public, dans ritualic, misunare, scrijelire pe stanci sau pereti de pesteri, acesta atragea atentia celorlalti membrii ai comunitatii asupra dorintelor, intentiilor si priceperilor sale, indiferent ca era vorba de mestesugul confectionarii de unelte si arme , de vanatoare si de pescuit, de cules roade ale naturii, de activitati de amuzament sau de informare.
Abilitatile acestuia de a se face remarcat evoluau in egala masura cu satisfactia atingerii scopului si erau profund marcate de aparitia ”concurentilor” ce erau la fel de activi, galagiosi, motivati si inventivi.
Se puneau deci bazele competitivitatii si aparitiei “anuntului” ca metoda de a arata intentia , avantajul fata de ceilalti participanti, ca metoda de comunicare si promovare.
Provocarea de a iesi in evidenta, de a fi remarcat, de a atrage atentia asupra posesiilor sau dorintelor sale a dus la evolutia conceptuala a anuntului, imagistica si sonora, de limbaj sau text, sugestiva muzical sau tacuta, interogativa sau exclamativa, sobra sau amuzanta.
Scopul era succesul actiunilor sale.
Evolutia sociala, economica , ocupationala a omului a dezvoltat, a definit si structurat componenta anuntului.
Importanta acestuia in mediul de afaceri a devenit notorie .
Administrarea portofoliului de anunturi , ca sectiune a managementului afacerii, a fost dedicata dezvoltarii si rafinarii continutului acestuia, devenind astfel o componenta majora.
Conceperea atenta a anuntului si gasirea celor mai optime canale de distribuire pentru a ajunge la “publicul tinta” a devenit imperativa in atingerea scopului pentru care acesta a fost creat fie ca este vorba de vanzare, promovare sau informare.
Aparitia Internetului si a mediului online a usurat si eficientizat, din punct de vedere a costurilor, managementul canalelor de distributie a anuntului in afacere.
Fie ca vorbim de persoane fizice sau de firme, atentia si seriozitatea conceperii continutului anuntului , a mesajului pe care-l transmite, a vizibilitatii acestuia in mediul online , a selectarii canalelor de distributie optime, trebuie sa fie prioritara.
Munca eficient depusa si onestitatea, cladirea unei imagini pozitive si reale in mediul online, o politica de promovare atent construita a anunturilor, toate acestea sunt un garant al succesului in afaceri .